Fångarna på fortet

Tillbaka till år 1999, Tv kväll hemma, i öppna spisen brinner och sprakar det, på bordet står små godis från karamell kungen, chips från OLW (annars ingen fest) fötterna på bordet/soffan, hallonsoda i glasen och en helt underbar stämning. Alla sitter förseglade med stora ögon på den stora fyrkantiga bildskärmen, Från högtalarna hör man en melodi av något som verkligen är så bekant, gunde svan´s gälla röst trollbinder än själv och hela familjen och säkert ett hundratals till familjer i landet.
Nu är det år 2010, jag är 20 år, tvn är fortfarande fyrkantig med något rundare hörn, på bordet står ett glas vatten, rummet är alldeles mörkt, det är måndag och ögonen går i kors...
Jag kan inte påstå att jag är lika förseglad och inne i det ökända programmet som man följt genom tiderna, som gett en barndoms minnen som man aldrig kommer glömma, dom minnena som är guldvärda, när hela familjen samlades och bara var. Det första jag störde mig på var att dom gjort om loggan och satt in en ful jävel i tornet, kunde dom iaf inte valt en äldre herre istället för att sätta in någon dum idiot som tror att han är något. Jag vill ha min gubbe farhafara eller åtminstonde någon som liknar honom. Inga gåtor är/var som hans. Ge mig gamla fångarna på fortet, på rätt dag och med min familj, med godis och något gott att dricka. Jag vet att även trotts att jag gnäller så kommer jag inte kunna sluta titta på det här programmet då det står mig nära intill hjärtat men visst önskar man att det var som förr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback