Sommartid

I natt ställer vi om klockan.
Enligt mig är det helt värdelöst att ställa fram och tillbaka klockan varje år, varför kan man inte bara ha samma tid år ut och år in.
Jag råkar såklart Jobba imorgon också så jag lovar att bara för att jag ska ställa om min klocka innan jag går och lägger mig kommer den garanterat slå om sig själv en timme framåt igen så jag kommer väll stå på jobbet imorgon 2 timmar för tidigt, det skulle vara en så jävla typisk grej som bara folk vid namn Amanda kan lyckas göra.
Vilka nedrans påhitt folk har kommit på genom tiderna som vi människor existerat här på våran stora jord.
Vem var det egentligen som kom på det här med att ställa om klockan varje år, sommar/vinter tid, om du som läser det här har någon aning kan ni ju gärna tala om det för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback